top of page

Jaunais Citroën C5 X kā Citroën klāstā visaugstāk stāvošais modelis

2021. gada 12. aprīlis




Citroën atklāj markas jauno flagmani C5 X. Iemiesojot oriģinālu dizainu, kas apvieno sedana un universāļa iezīmes, un esot inovāciju paraugs lielisko Citroën automobiļu labākajās tradīcijās, tas iedveš jaunu dzīvību lielo automobiļu segmentā. Jaunais modelis, kas būs pieejams gan ar benzīna dzinēju, gan uzlādējamā hibrīda versijā, piedāvā neviltotu miera sajūtu. Par to jāpateicas Citroën Advanced Comfort® programmai, kas ietver atpūtas zonai līdzīgu pasažieru telpu, pilnīgi jaunu Citroën Advanced Comfort aktīvo balstiekārtu un Advanced Comfort sēdekļus. Lai gan D segmentam vairāk raksturīga atturība un klasiskas vērtības, C5 X ir citāds – tas pārsteidz un rosina sajūsmu jau no pirmā skatiena. Ar pārliecinošo, tirgum unikālo koncepciju C5 X pilnīgi dabiski tiek pozicionēts kā Citroën klāstā visaugstāk stāvošais modelis, kura dizaina un arī nosaukuma iedvesmas avots ir 2016. gada Parīzes autošovā prezentētais CXperience Concept.


Paaugstināta stāja, lai labāk kontrolētu ceļu


Automašīnas paaugstinātā stāja, kas panākta ar palielinātu klīrensu un liela izmēra riteņiem ar 19 collu Tall & Narrow dizaina riepām, nodrošina īpašības, ko ļoti novērtē SUV pircēji – tā ir augstāka sēdpozīcija, kas savukārt nozīmē labāku redzamību un drošību. Ar 2785 mm garenbāzi automobilis nodrošina izcilu plašumu salona aizmugurējā daļā. Būdams 4805 mm garš, 1865 mm plats un 1485 mm augsts, izmēru ziņā jaunais modelis atrodas tieši D segmenta centrā. C5 X priekšpusē un aizmugurē redzams Citroën jaunais V formas apgaismojuma raksts, kas debitēja jaunajā C4. Ar to automobilis atšķiras no visiem pārējiem un momentā ir atpazīstams kā Citroën. Turklāt šis īpašais gaismu risinājums ietver LED lukturus visā modeļu klāstā, un tas ir labi redzams kā dienā, tā arī naktī, pasvītrojot C5 X unikālo virsbūves dizainu.



Salons kā atpūtas zona ar aicinājumu izjust labsajūtu un mieru

Īstenojot Citroën pielāgojamības filozofiju, C5 X piedāvā oriģinālus interjera vides variantus, kas pasažieru telpu ļauj pielāgot katram vadītājam. Tajos izmantoti silti materiāli, kas pielietoti izsmalcinātās kombinācijās, radot sīki izstrādātu detaļu sajūtu. Advanced Comfort sēdekļi jaunajā C5 X ir sēdēšanas komforta etalons, jo ļauj justies tā, it kā jūs būtu savās mājās, savā viesistabā. Tie sniedz unikālu labsajūtas un vizuālo komfortu, pateicoties speciālam polsterējumam, kas līdzinās gultas virsmatracim. Augsta blīvuma slānis un biezas strukturālās putas nodrošina dinamisko un pozas komfortu, lai vadītājs un pasažieri pēc gara brauciena justos nevis noguruši, bet atpūtušies. C5 X ir uzstādīta Citroën inženieru izstrādāta Citroën Advanced Comfort balstiekārta, kas spēj radīt burvju paklāja efektu, braucot pāri bedrēm, uzbraucot apmalītēm, ātruma slāpētājiem un citiem šķēršļiem uz ceļa. Uzlādējamā jeb Plug-in hibrīda versijā C5 X vadītājs iegūst vēl plašākas automobiļa kontroles iespējas, jo var izvēlēties starp trim Citroën Advanced Comfort aktīvās balstiekārtas progresīvo hidraulisko spilvenu (Progressive Hydraulic Cushions®) darbības režīmiem – no maigāka lidošanai virs ceļa līdz stingrākam ar augstu efektivitāti pagriezienos. Izstrādājot jauno C5 X, plaša telpa bija viena no Citroën dizaineru galvenajām rūpēm. Priekšā plašu un pārskatāmu dzīves telpu veido komfortablie sēdekļi un nepārsātinātais panelis. Ietilpīgā aizmugurējā zona savukārt burtiski aicina pasažierus atpūsties, nodrošinot ārkārtēju plašumu kājām, platas sēdvietas un bagātīgu telpu virs galvas. Telpas plašuma sajūtu paspilgtina stiklotās virsmas visapkārt automašīnai, tai skaitā plašais, atveramais stikla jumts, caur kuru salonā gaisma var ieplūst, kad vien nepieciešams. Lai brauciens jaunajā C5 X būtu tik relaksējošs, cik vien iespējams, īpaša uzmanība veltīta akustiskajam komfortam, un automobiļa priekšējie un aizmugurējie sānu logi tādēļ ir ar speciālu akustisko pārklājumu, kas nodrošina ārējo trokšņu teicamu izolāciju.




Visas universāļa priekšrocības: daudzpusīgs un praktisks jebkurā ikdienas situācijā

Jaunā C5 X dizainā praktiskums ir pārdomāts līdz vissīkākajai detaļai. Tā, lai vairotu pievilcību to Eiropas klientu acīs, kuriem ir svarīgi automašīnas daudzpusības aspekti, C5 X bagāžas nodalījums ir veidots pēc universāļa principa gan izmēru, gan funkciju ziņā. Tā ietilpība ir no 545 līdz pat 1640 litriem ar nolocītu aizmugurējo sēdekli, grīda ir līdzena, bagāžas nodalījuma aila plata un funkcionāla, savukārt slieksnis ir zems, bet sienas taisnas. Bagāžnieka pārsegs ir savienots ar bagāžas nodalījuma vāku, tādējādi atvieglojot mantu iekraušanu. Bagāžnieka vākam ir elektropiedziņa un brīvroku funkcija, kas neļaus nonākt neērtā situācijā, kad to vajadzēs atvērt ar aizņemtām rokām. Pārdomāti veidoti sīklietu nodalījumi, kur novietot un uzglabāt ikdienā nepieciešamos priekšmetus, ir atrodami visā salonā.


Elektrisks ikdienā, bet ar iekšdedzes dzinēju, kad tas ir nepieciešams


C5 X tiek piedāvāts versijā, kas ir piemērota kā ikdienas dzīvei, tā arī neplānotiem piedzīvojumiem. Bez robežām un ar pilnīgu brīvības sajūtu. Tas ir C5 X Plug-in Hybrid. Ar 225 ZS jaudu šis hibrīds nodrošina baudu, ko sniedz iedarbināšana bez trokšņa un braukšana nulles emisiju režīmā. Šādi iespējams nobraukt līdz pat 50 kilometriem, kas būs piemēroti vairumam lietotāju. Elektriskajā režīmā maksimāli sasniedzamais ātrums ir 135 km/h. C5 X piedāvā jauninājumu, kas ir vienlīdz iespaidīgs un noderīgs. Tas ir paplašinātais projekcijas ekrāns – lielizmēra pilnkrāsu ekrāns, kas tiek projicēts caur vējstiklu un ir pirmais solis paplašinātās realitātes virzienā. Šī tehnoloģija pirmo reizi tika demonstrēta konceptuālajā Citroën 19_19 Concept. Tā nodrošina rimtāku, relaksējošāku braukšanas pieredzi, jo vadītājam vairs nav nepieciešams novērst skatienu no ceļa, lai iegūtu sev nepieciešamo informāciju – ātruma, navigācijas datus u.c. C5 X iepazīstina ar pilnībā jaunu informācijas un izklaides sistēmas saskarni, kurā galvenais uzsvars likts uz savienojamību. Strādājot kombinācijā ar 12'' augstas izšķirtspējas ekrānu, 4 USB Type C ligzdām un telefona bezvadu uzlādes iespēju, tā tiek reālā laika režīmā atjaunināta caur datu mākoni un ietver ekrāna spoguļošanas funkciju Mirror Screen, kam nav nepieciešama viedtālruņa pievienošana ar vadu. Informācijas un izklaides iekārtas saskarne ir veidota pēc planšetdatora parauga ar sistēmas iestatījumiem, ekrāna regulējumiem un logrīkiem sākuma ekrānā. Sistēmai ir dabiska, efektīva un viegli lietojama balss atpazīšanas funkcija, personīgais asistents, kurš saprot tam teikto, atbild uz jautājumiem, izpilda rīkojumus un līdzinās personīgajam asistentam, kāds tika piedāvāts 19_19 Concept.




Atbalsta sistēmu komplekss drošākai un relaksētākai braukšanai

C5 X piedāvā labāko 2. līmeņa pusautonomo braukšanu, kas atbilst aktuālajai likumdošanai: asistentu braukšanai pa lielceļu Highway Driver Assist, kas apvieno adaptīvo kruīza kontroli ar Stop & Go funkciju un joslas ievērošanas asistentu. Tas nozīmē, ka automašīnas vadītājam vairs nav jāregulē braukšanas trajektorija un ātrums, jo transportlīdzeklis visu spēj paveikt pats. Jaunā automobiļa aprīkojumā ietilpst arī citas funkcijas, kas ikdienu padara vienkāršāku. To vidū ir tālas darbības aklās zonas uzraudzības sistēma, sistēma, kas brīdina par satiksmi aizmugurē, kad ieslēgta atpakaļgaita, 360 grādu apkārtskata kamera, kas ievērojami atvieglo manevrēšanu, jo visa automašīnas apkārtne ir redzama lielajā skārienekrānā. Papildus tam C5 X ir sistēma, kas atbloķē durvis un ļauj iedarbināt dzinēju, sajūtot vadītāja tuvošanos. Durvis tiek automātiski nobloķētas, tiklīdz vadītājs no automašīnas attālinās. Citroën C5 X būs pieejams ar benzīna dzinēju un uzlādējamā hibrīda iekārtu, un pārdošanā nonāks 2021. gada otrajā pusē.


Video - Jaunais Citroën C5 X




bottom of page